تازه های دنیای ما
بر اساس خبرهایی از نویسندگان آزاد اندیش

در باره ما
 

با سلام به دوستان عزیز و گرامی هدف ما از ارایه این وبلاگ ایجاد درک عمیقتری از تحولات و رویدادهاو انعکاس حقایق بدون پرده روز دنیا میباشد . از اینکه ما را همراهی میکنید متشکریم.

 

لينك روزانه
 
سایت کاریکاتوری هولوکاست
کانون پژوهش و تحقیقات بیداری
موسسه فرهنگی موعود
بانک سخن بزرگان
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  ویکی لیکس امریکا را به دردسر انداخت   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 

خبرنامه وب سایت:





Alternative content


cod by www.Pichak.net-->
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل
 


ویکی لیکس امریکا را به دردسر انداخت

ویکی لیکس امریکا را به دردسر انداخت
 

ویکی لیکس آمریکا را به دردسر انداخت

بین الملل > آمریکا  - وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقام‌های این این کشور بیم آن دارند که اسناد دیگری در اختیار سایت ویکی لیکس باشد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقام‌های این این کشور بیم آن دارند که اسناد دیگری در اختیار سایت ویکی لیکس باشد و این سایت این اسناد را منتشر کند. این مقام‌ها تلاش کردند تا با مقام‌های سایت ویکی لیکس تماس برقرار کنند و از هرگونه انتشار اطلاعات بیشتر توسط این سایت جلوگیری به عمل آورند اما تاکنون موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سایت ویکی لیکس اخیرا بیش از 90 هزار سند محرمانه ارتش آمریکا در جنگ افغانستان را منتشر کرد. انتشار این اسناد محرمانه واکنش‌های گسترده‌ای به همراه داشت. آمریکا و برخی از هم پیمانان این کشور انتشار این اسناد را به شدت محکوم کردند و اعلام داشتند که انتشار این اطلاعات جان نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان را به مخاطره می‌اندازد .

براساس اعلام گزارش‌های خبری‌، گفته می‌شود مقام‌های سایت ویکی لیکس ده‌ها هزار اطلاعات دیپلماتیک آمریکا را که توسط یک تحلیل گر امور اطلاعاتی ارتش آمریکا در اختیار آنها قرار گرفته ، در اختیار دارد.  در همین حال پی. جی. کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد:‌ ما نسبت به اتفاقاتی که در سایت ویکی لیکس می‌افتد و اطلاعاتی که این سایت در اختیار دارد، نگران هستیم.

وی تصریح کرد که وزارت خارجه آمریکا نمی‌تواند این موضوع را تایید کند که سایت ویکی لیکس حجم گسترده‌ای از اطلاعات دیپلماتیک آمریکا را در اختیار دارد و همچنین با منابع دیپلماتیک آمریکا در ارتباط است. اما آنچه مشخص است این است که اسناد منتشر شده اخیر حاوی اطلاعات مهم ارتش آمریکا بودند و اینکه براساس اطلاعات رسمی سایت ویکی لیکس ممکن است اطلاعات محرمانه دیگری را از سوی منابع نامشخص و محرمانه دریافت کرده باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و همچنین رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید از سایت ویکی لیکس و همچنین جولیان آسانگ، موسس این سایت خواستند که اگر اسناد دولتی محرمانه دیگری در اختیار دارند آنها را منتشر نکنند.

سخنگوی کاخ سفید با اشاره به اینکه احتمال دارد سایت ویکی لیکس تقریبا 15 هزار سند محرمانه ارتش آمریکا در جنگ افغانستان را در اختیار داشته باشد در یک برنامه شبکه ان.بی.سی خاطر نشان کرد که دولت اقدامات اندکی برای جلوگیری از انتشار این اسناد می‌تواند انجام بدهد.

گیبس گفت:‌ آنچه که ما می‌توانیم انجام بدهیم درخواست از مقام‌های این سایت برای عدم انتشار این اسناد است. این بسیار مهم است که لطمات دیگری به امنیت ملی آمریکا وارد نشود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا و همچنین سخنگوی کاخ سفید هر دو نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کردند و اعلام داشتند که انتشار این اسناد محرمانه در روش‌های جمع آوری اطلاعات توسط آمریکا تاثیر می‌گذارد و امنیت ملی آمریکا را به خاطر می اندازد.

گیبس گفت:‌ ببینید با انتشار این اسناد محرمانه سخنگویان طالبان اعلام کردند که این گروه در حال ارزیابی اسناد برای یافتن افرادی هستند که در حال همکاری با آمریکا و نیروهای بین‌المللی می‌باشند. آنها به دنبال اسامی این افراد هستند و اعلام کردند که می‌دانند که چگونه آنها را تنبیه کنند.

موسس سایت ویکی لیکس در گفت‌وگو با شبکه بی.بی.سی تصریح کرد که این سایت برای حفاظت از جان افراد بی گناه برای عدم لطمه بیشتر به آنها 15 هزار سند دیگر را منتشر نمی‌کند و در حال بازنگری این موضوع است.

وی به این موضوع اشاره نکرد که این اسناد ممکن است چه زمانی منتشر شود.

موسس سایت ویکی لیکس همچنین از اظهارات اخیر مایک مولن، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر اینکه این سایت مسئول کشته شدن سربازان جوان و یا افراد غیر نظامی در افغانستان خواهد بود‌، انتقاد کرد. وی رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا را به حمله به سایت ویکی لیکس برای منحرف کردن توجه جامعه جهانی از کشته شدن روزانه غیر نظامیان در افغانستان متهم کرد. کراولی در ادامه تصریح کرد که دولت آمریکا تلاش کرده که با مقام‌های ویکی لیکس ارتباط برقرار کند اما تاکنون در این راستا موفق نبوده است. ما به آنها پیام داده‌ایم اما در جریان چگونگی برقراری ارتباط مستقیم با ویکی لیکس نیستیم. در همین حال سناتور کارل لوین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا در نامه‌ای از وزیر دفاع آمریکا خواسته است تا پنتاگون ارزیابی درباره اینکه با انتشار این اسناد محرمانه به منابع نظامی و روش‌های جمع آوری اطلاعات تا چه حد لطمه وارد شده است‌، انجام بدهد.


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


پشت پرده فايل مرموز ويكي ليكس

 

پشت پرده فايل مرموز ويكي ليكس
فايل اطلاعاتي ويكي ليكس، دامي براي كسب اطلاعات است و فايل آن نيز داراي پس‏ورد هم هست، طبيعي است همه افرادي كه با آمريكا دشمني دارند اين فايل را دانلود و هك كنند چون مدير ويكي ليكس گفته اگر آمريكايي‌ها مشكلي براي من ايجاد كنند، پس‎ورد اين فايل را منتشر خواهم كرد.

يك كارشناس امنيت اطلاعات الكترونيك هشدار داد كه با دانلود فايل مرموز ويكي ليكس، آمريكا سوپر كامپيوتر‌ها، مراكز سري و نقاط استراتژيك اطلاعاتي كشورهاي متخاصم خود به‏ويژه چين، روسيه و ايران را كشف مي‌كند.

یک كارشناس امنيت اطلاعات الكترونيك در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس، ماجراهاي پشت پرده فايل مرموز ويكي ليكس و خطرات احتمالي و اقدامات لازم در مورد اطلاعات اين فايل را تشريح كرد.

اين كارشناس با احتمال اينكه ممكن است فايل اطلاعاتي مرموز ويكي ليكس دامي براي كسب اطلاعات و شناسايي افراد و سازمان‌ها باشد، گفت: فايل اطلاعاتي ويكي ليكس، دامي براي كسب اطلاعات است و فايل آن نيز داراي پس‏ورد هم هست، طبيعي است همه افرادي كه با آمريكا دشمني دارند اين فايل را دانلود و هك كنند چون مدير ويكي ليكس گفته اگر آمريكايي‌ها مشكلي براي من ايجاد كنند، پس‎ورد اين فايل را منتشر خواهم كرد.

به گفته اين كارشناس امنيت اطلاعات الكترونيك فايل رمزدار را نمي‌توان با كامپيوتر‌ها و سيستم‌هاي عادي باز كرد و به آن اطلاعات دست يافت، بنابراين ممكن است سازمان‌هايي كه اين امكان را دارند فايل مذكور را در سوپركامپيوتر‌هاي سازمان‌هاي خود برده و بر روي آن كار كنند تا بتوانند از قدرت پردازشي آنها استفاده كنند و رمز آن را بشكنند.

وي با طرح اين سؤال كه اين فايل چه سودي براي طراحان آن و يا دشمنان ما مي‌تواند داشته باشد، هشدار داد: باز كردن اين فايل توسط افراد مي‌تواند نشاني باشد براي اينكه چه كساني به اين مسئله علاقه مندند و چه افرادي فايل مذكور را دان‎لود مي‌كنند و از كدام سازمان‌ها اين فايل بيشتر دان‎لود مي‌شود.

وی در ادامه تأكيد كرد: اگر فايل ويكي ليكس حاوي ويروس باشد كه حدس من اين است كه دارد، در آن زمان اين ويروس مي‌تواند مشخصات همه اين كامپيوترها و اطلاعات لازم را ذخيره كند و براي كساني كه لازم است، ارسال كند.

اين كارشناس امنيت اطلاعات الكترونيك با طرح اين سؤال كه اگر ما جاي آمريكايي‌ها بوديم براي اينكه نيروهاي اطلاعاتي ايران را شناسايي كنيم، چه كار مي‌كرديم، يادآور شد: فرض كنيد ما يك مؤسسه پژوهشي و يا اطلاعاتي تحت عنوان يك شركت تبليغاتي داريم، خيلي منطقي نيست اين فايل 5 بار در آنجا دان‎لود شود و اضافه بر آن در همان جا مورد پردازش قرار بگيرد، اين مسئله به وضوح نشان مي دهد كه شركت تبليغاتي مورد نظر ممكن است يك مركز استراتژيك باشد.

وی در پايان به منظور اقدامات احتياطي لازم درباره پيشگيري از مسائل مطرح شده نكاتي را به شرح ذيل مطرح كرد كه لازم است مخاطبان آن را رعايت كنند:

+ به عنوان يك شرط احتياطي اين فايل را روي هيچ كامپيوتري كه اطلاعات مهمي روي آن ذخيره شده قرار ندهند.

+ اين فايل را روي سيستم‌هاي محل كار، اداره و سازمان‌هاي اطلاعاتي به هيچ وجه ذخيره نكنند و بر روي سوپر كامپيوتري كه به شبكه وصل است و يا قرار است وصل شود، مورد پردازش قرار ندهند.

+ حال اگر فردي روي سيستم اداري و يا سوپر كامپيوتري كه به شبكه وصل است اين فايل را پردازش كرد، دقت كند كه اگر بعداً هم به شبكه وصل شد، اين كامپيوتر اطلاعاتي را به بيرون ارسال نكند.

از آنجا كه جنگ‌هاي آينده جنگ‌هاي الكترونيكي و سايبري است، اين كشور از هم اكنون سعي دارد مراكز ثقل اطلاعاتي و امنيتي را در فضاي سايبر كشف و در جنگ احتمالي به آنجا حمله كرده و اين مراكز را از كار بيندازد.

 


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


افشا گری ویکی لیکس

آمریكا، پایگاه تروریست ها افشاگری ویکی لیکس این بار به سیا رسید

پایگاه اینترنتی ویکی لیکس که پیش تر اسنادی محرمانه از وزارت دفاع آمریكا درباره جنگ افغانستان منتشر کرده بود، اسنادی از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هم منتشر کرد.

           
یادداشت های سیا که ویکی لیکس آنها را منتشر کرد نشان می دهد شبه نظامیان مدت ها از آمریکا به عنوان پایگاهی برای حملات تروریستی علیه خارج استفاده کرده اند. 

در این اسناد خطر تروریست هایی که از داخل آمریکا به عملیات می پردازند تجزیه و تحلیل شده اما این بار مانند دفعه گذشته اسرار دولت آمریکا فاش نشده است.

در این اسناد سیا با عنوان " چه اتفاقی خواهد افتاد اگر خارجی ها آمریکا را به عنوان یک صادر کننده تروریسم تلقی کنند"  که پایگاه اینترنتی ویکی لیکس آنها را منتشر کرده، فعالیت افراطیونی تجزیه و تحلیل شده است که اتباع آمریکا را به خدمت می گیرند و از آمریکا به عنوان پایگاهی برای حملات خودشان علیه کشورهای دیگر استفاده می کنند.

این درحالی است که سیا انتشار این اسناد را کم اهمیت توصیف کرده است. 

پایگاه اینترنتی ویکی‌لیکس چندی پیش همزمان با روزنامه های نیویورک تایمز وگاردین و مجله اشپیگل نود و دو هزار گزارش در مورد عملیات نظامی و سایر اسناد مربوط به جنگ افغانستان طی سال های 2004 تا 2009را منتشر و با افشای مدارک مربوط به حقیقت تلخ جنگ نه ساله افغانستان، غرب را شوکه کرد. 

ویکی لیکس بیست و سوم ژوئیه (اول مرداد) نیز حدود 90 هزار سند محرمانه را درباره جنگ در افغانستان منتشر کرد. 

افشای این اسناد سبب شد تا پنتاگون به ویكی لیكس هشدار دهد هزاران سندی را که قبلاً منتشر کرده است به وزارت دفاع آمریکا بازگرداند و اسناد دیگری را در این زمینه منتشر نکند اما بنیانگذار این پایگاه گفت: مرعوب تهدید های كاخ سفید نخواهد شد. 

این در حالی است كه این پایگاه اینترنتی همچنین اعلام کرده است، حدود 15 هزار سند محرمانه دیگر در اختیار دارد که در دو هفته آینده آنها را منتشر خواهد کرد.

 


|

نوشته شده در 4 شهريور 1389برچسب:,

توسط رامین آ.| لينك ثابت |


صفحه قبل 1 صفحه بعد

موضوعات
 » پند نامه
» سخنانی از بزرگان
» منتخب سخنان امام علی (ع)
» جهان امروز در یک نگاه
» فاجعه سیل در پاکستان
» افشا گری ویکی لیکس
» حمله اسراییل به ایران
» خانه های زیبا ی سربازان آمریکایی در ایران
» فتوای جدید خاخام اسراییلی !
» اصرار کشیش آمریکایی بر قرآن سوزی
» ای قدس عزیز اندکی صبر سحر نزدیک است
» همسر سارکوزی نماد زنهای فاسد فرانسه
» اوباما تو هم آره !
» نیروگاه بوشهر و ترس نماینده کویت
» فلسطینیها باید طاعون بگیرند !
» مذاکرات سازش, ننگ جهان اسلام
» فیلم کویتی ضد شیعه
» سران صهیونیست عربستان بدون نقاب اسلام
» درخواست شیخ عربستان از متحدان صهیونیست
» درخواست شيخ سعودي از اسرائيل براي بمباران ايران!
» قرآن سوزی صلیبیها و صهیونیستها آغاز رسمی جنگ علیه اسلام
» استقبال ستودنی ملت لبنان قهرمان از رییس جمهور احمدی تژاد
» فرو پاشی قریب الوقوع ایالات متحده آمریکا
» انقلاب مصر و دستور آمريكا و صهيونيستها به قتل عام انقلابيون مسلمان مصري
» انقلاب لیبی در امتداد انقلاب اسلامی عظیم جهانی
» زندگینامه و خاطرات مشاهیر
» به یاد امام موسی صدر
» دختری که صهیونیستها از نامش میترسند
» به یاد دکتر چمران عزیز
» دانستنیهای امروز
» روایتی از رابطه جومونگ با صهیونیزم
» آخرالزمان طبیعی در هالیوود چیست؟
» VOA صدای آمریکا نه صدای اسراییل !
» رسوا ییهای اخلاقی برگزیدگان مردم آمریکا !
» سعودیهای یهودی و عقده های ضدشیعی
» شیعیان مظلوم ولی سرافراز
» آل سعود غاصبان حرمین شریفین
» آل سعود يا در اصل آل يهود
» همه چیز درباره شبکه فارسی وان
» آدم های فارسی وان
» گذری بر دنیای سیاست
» ## درخواست رسانه‌های بیگانه از سران اصلاحات ##
» منوشه امیر: برای مقابله با خطر شیعه باید از سبزها حمایت کرد!
» عکس:دیدار کروبی با سفیر سابق انگلیس
» شیمون پرز: مخالفان به نیابت از ما می جنگند
» نماز جمعه سیاسی فتنه سبز 88 Top2009
» # میر حسین موسوی - به کجا چنین شتابان ؟؟
» بلر و جورج بوش در راه محاکمه
» رسوایی آشوبگران سبز در دستکاری عکس مراسم روز قدس
» استقبال ملت از فتنه گران سبز در روز با شکوه قدس 89
» بهترین تیکه مناظره دکتر احمدی نژاد و کروبی !
» اخبار داغ داخلی
» میدان انقلاب تهران محصول اسراییل !
» واقعیت این است ایران بمب اتم دارد !
» بمب اتم ایرانی آرزوی هر ایرانی !
» ! شجریان 0 ساسی مانکن 20
» بیانیه موسوی و کروبی آخرین میخ به تابوت فتنه سبز
» درباره ستارگان هدایت
» برگی از زندگانی امام علی ع
» هولوکاست افسانه مضحک دنیای مبنذل غرب
» هولوکاست چیست؟
» هولوکاست کلاه برداری بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست دروغ بزرگ صهیونیستها
» هولوکاست اوج تخیل و توهم صهیونیستها !
» یهودیهای فاسد عوامل پشت پرده داستان هولوکاست !
» واقعیت هولوکاست از دیدگاه تحقیق
» رسانه های صهیونیستی و ضد ایرانی
» العربیه صدای رسمی صهیونیستها و صلیبیها
» تلاش العربيه براي جذب دانشجويان ايراني
» العربیه و دروغهای آشکار ضد ایرانی
» العربیه و ارتباط رسمی با گروهک تروریستی جندالله
» العربیه پان عربیست و صهیونیست و وحشت از استان خلیج فارس ایرانی
» وهابیهای مرتد سعودی بلای جان مدیر العربیه !
» العربیه یا در اصل العبریه در دام دروغهای سیزده !
» بی بی سی محل تجمع مزدوران بهایی
» بی بی سی مزدور صهیونیستها
» سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل
» عکس و متن سخنرانی جانانه دکتر احمدی نژاد
» متن کامل سخنرانی دشمن شکن رییس جمهور قهرمان ایران دکتر احمدی نژاد
» کشتار آل سعود و آل خلیفه و امارات در بحرین
 

لينك دوستان
 » : فروشگاه اینترنتی بستان20 » هولوکاست افسانه صهیونیستها » کانون پژوهش و تحقیقات بیداری » کیت اگزوز » زنون قوی » چراغ لیزری دوچرخه





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

اسفند 1389
بهمن 1389
آبان 1389
مهر 1389
شهريور 1389

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');